Mijn verhaal - maxresdefault

PERSONAL TRAINER

Mijn verhaal - story img1

Mijn naam is Duncan Berends, ik ben 31 jaar en geef al jaren lang les in outdoor trainingen. Zoals je hieronder kunt lezen heb ik, na mijn HBO opleiding Sport en Bewegen (Sportkunde) te hebben afgerond, enkele hoog aangeschreven wereldwijde fitness opleidingen behaald (zie diploma’s). Veel inspiratie waar ik mijn outdoor trainingen op baseer.

Kennis opdoen & fitheidstesten gebaseerd op lichaamsgewicht

Vooral de RKC opleidingen hadden zware fysieke testen die je moest halen voor je diploma. Voor deze opleidingen heb ik dus lang moeten trainen, om überhaupt serieus deel te kunnen nemen, en ik leerde er veel van. Sommige fysieke testen heb ik in één keer gehaald, voor sommige had ik een herkansing nodig. Maar uiteindelijk was de sleutel tot succes: door blijven gaan! Soms had ik een kleine tegenslag en moest ik even rust nemen, maar daarna pakte ik het snel weer op. Kortom, de weg naar het einddoel is een wijze les en de beste feedback die er is, hier leer je het meeste van. Hard werken, week in week uit, levert resultaat op. Dit kun je gebruiken tijdens het sporten maar ook tijdens andere doelen of gebeurtenissen in het leven, het geeft zelfvertrouwen. Dit wil ik je graag meegeven tijdens de outdoor trainingen.

DE OUTDOOR TRAININGEN

Zoals eerder aangegeven de opgedane ervaringen en kennis wil ik graag overbrengen tijdens de trainingen! Iedereen kan meedoen aan de outdoor trainingen dus probeer snel een gratis proefles. Deze bedenk ik zelf en variëren elke keer, ook dit houdt trainen bij BuitenFit Haarlem leuk! Snelle, langzame, zware en lichte herhalingen wisselen elkaar af zodat jouw lichaam geprikkeld blijft om zo snel mogelijk resultaat te behalen. In 2011 heb ik mijn HBO diploma Sport en Bewegen (Sportkunde) behaald en sinds 2011 geef ik outdoor trainingen aan doelgroepen van jong tot ‘oud’ omdat ik hier veel plezier aan beleef is in 2019 BuitenFit Haarlem ontstaan.

Mijn verhaal - story img2
Mijn verhaal - story img3

Visie

Naast kennis van oefeningen is het voor een personal trainer handig om ook punten te scoren op andere gebieden. Met name op het sociale gebied en in de omgang met sporters/klanten. Ieder mens is uniek en juist daar ligt ook de nodige uitdaging. Bij BuitenFit Haarlem staan normen en waarden centraal naast de 3 woorden in het logo buiten – actief – persoonlijk en plezier, zijn dit belangrijke punten bij BuitenFit Haarlem (en outdoor trainingen natuurlijk). Wanneer je ergens plezier aan beleeft kun je dit langer ‘volhouden’ zijn mijn ervaringen en dat merk ik aan de sporters tijdens de trainingen.

Alle sporter/klanten zijn uniek. Om welke vorm van training geven het ook gaat. Bij personal training, outdoor trainingen, groepslessen of iemand die om een tip vraagt in bijvoorbeeld een sportschool voor hulp bij een oefening. Iedereen hoort dezelfde aandacht te krijgen met dezelfde passie. Voor de één kan 4 kilo spiermassa aankomen of je rug sterker maken met zo’n uitdagende uitdaging zijn als voor een ander 25 kilo afvallen.

Bij steeds meer mensen komt er tegenwoordig een besef dat een gezonde leefstijl van groot belang is op hoe je je voelt. En of je je dus fit en vitaal voelt. Outdoor trainingen, voeding, ontspanning, slaap, rust, je milieu, je omgeving, zelfvertrouwen enzovoort zijn allemaal punten die invloed kunnen hebben op hoe je in je ‘vel’ zit en waar een personal trainer naar hoort te kijken als je het mij vraagt. Het gaat om het totaal plaatje. Op deze manier kun je de weg naar een gezonde(re) leefstijl vereenvoudigen.

Kennis is belangrijk maar als je het mij vraagt is het belangrijker dat de mensen met wie ik heb getraind me herinneren als een goed persoon in plaats van een goede trainer.

BEHAALDE OPLEIDINGEN

HBO Sport en Bewegen (Sportkunde)

RKC I (Kettlebell opleiding, 2017)
RKC II (Kettlebell opleiding, 2018) (Russian Kettlebell Certification, since 2001, the leader in quality kettlebell instructor training)
PCC (opleiding met eigen lichaamsgewicht, 2018)
Trojan Workout (2019)

Tijdens de RKC 1 en RKC 2 doe je heel veel oefeningen en testen. Elke oefening krijgt een uitgebreide uitleg. Je leert ook ‘te coachen’ en hoe je de oefeningen zelf doet of uitvoert, veel oefeningen zijn te zien in mijn artikel over deze kettlebell oefeningen TRANSFORMEREN jouw lichaam (terug) en veel van deze oefeningen gebruik ik ook tijdens personal training. Aan het einde word je getest en krijg je een JA of NEE te horen, of je je diploma hebt behaald. Het zijn strenge testen met betrekking tot oefeningen die je goed moet uitvoeren en ook moet je laten zien dat je iemand, met een nog onbekend trainingsdoel voor jou, kunt coachen.

Het is de tool voor atletische prestaties. Met de kettlebell word je sterker, sneller, je uithouding gaat omhoog, je wordt explosiever, je verliest gewicht en je lichaam gaat er in zijn algemeenheid op vooruit ook qua houding (en blessuregevoeligheid plus zwakke plekken als bijvoorbeeld een zwakke onderrug worden minder) omdat je je lichaam als één geheel traint in plaats van spiergroepen geïsoleerd te trainen.

Het komt erop neer dat je investeert in de basisbewegingen van je lichaam, dus in de beweging waarvoor je lichaam is ontworpen. De natuurlijke bewegingen en in het bijzonder de beweging vanuit de heupen. Bij sport komen veel basisbewegingen voor vanuit de heupen, denk aan stoten, slaan, trappen etc. Een stoot met bijvoorbeeld boksen is veel krachtiger als je de slag vanuit je heup ‘maakt’. Door met kettlebells te trainen kun je je ook vitaler voelen in het dagelijkse leven. Door kettlebell training voel je je fitter. Je leert je lichaam beter te gebruiken en je beweegt hierdoor ook beter.

De kettlebell is uniek ten opzichte van fitnessapparatuur waarop je je lichaam geïsoleerd traint en niet als één geheel. Kettlebell oefeningen kun je niet leren door ernaar te kijken, schakel hiervoor een goede instructeur in. Een goede instructeur zal je begeleiden en de juiste kettlebell oefeningen leren. Zonder goede instructeur riskeer je blessures of letsel.

Kettlebell training is voor iedereen toegankelijk en kan ieder zijn fysieke toestand verbeteren, denk aan:

Iemand die zijn sportprestaties wilt verbeteren (atleten)
Mensen van 65+
Iemand die al jaren niet gesport heeft
Mensen met knieklachten kunnen veilig swingen

Iedereen kan met de kettlebell veilig leren swingen en tillen. Wat je doelstelling ook is, ik zou bij (personal) training altijd de kettlebell als basistool gebruiken.

Trojan Workout (“The Fast Track To A Sharper Mind And A Stronger Body”)

Uit onderzoeken lezen we dat outdoor trainingen niet alleen voor plezier zorgen maar ook voor ontspanning. Ook zitten mensen die sporten vaak lekkerder in hun vel. Training heeft een positief effect voor je algehele fitheid maar ook op mentaal gebied (zie homepage met voordelen van buiten sporten).

Kortom, ik zal tijdens de outdoor trainingen mijn uiterste best doen om je lichaam zo sterk en fit mogelijk te krijgen voor je persoonlijke sport doelstellingen of dagelijkse activiteiten. Laat je het me dus even weten als je samen met mij wilt trainen? Vraag dan een gratis proefles aan.

reviews van sporters

Reviews van BuitenFit Haarlem

“Duncan is een professional die weet wat hij doet en waar hij het over heeft. De persoonlijke aandacht vind ik zelf heel erg fijn. Hij let erg op houding en techniek om blessures te voorkomen en om ervoor te zorgen dat het maximaal haalbare uit een oefening gehaald wordt. Verder vind ik het fijn dat hij naar je persoonlijke doelstellingen vraagt en daar de training op aan past. Het houdt bij Duncan na de training niet op, hij is oprecht geInteresseerd naar hoe je je voelt na een training en vraagt hier de dag of twee dagen na de training na. Ook motiveert hij je niet alleen tijdens te training maar ook de dagen ertussen. Kortom, wil je op een persoonlijke manier aan je doelstellingen werken, dan is BuitenFit echt het juiste adres”

Majida van der Kuiji

GEZONDE LEEFSTIJL BLOGS

Wat ga je everan tijden porsnal training bij BuiltenFit Haarlem

Mijn verhaal - 8 720x540

Sporten in Haarlem – Resultaatgerichte trainingen voor iedereen!

Sporten in Haarlem bij BuitenFit Haarlem. Bij ons kun je meedoen aan: Bootcamp Kettlebell training Personal training Kettlebell workshop Behaal je doelstelling De kettlebell walk Het rooster Maandag 18:55 – 19:25 Trojan Workout (Haarlem Noord) 19.30 – 20.30 Circuittraining (Haarlem Noord) Dinsdag 18:55 – 19:25 Trojan Workout (Haarlem Noord) Woensdag 09:30 – 10:30 Bootcamp (Haarlem…

Lees verder!