Mijn verhaal - maxresdefault

PERSONAL TRAINER

Mijn verhaal - story img1

Mijn naam is Duncan Berends, ik ben 31 jaar en ik verzorg al jaren outdoor trainingen. Zoals je hieronder kunt lezen heb ik, na mijn HBO opleiding Sport en Bewegen (Sportkunde) te hebben afgerond, enkele hoog aangeschreven wereldwijde fitness opleidingen behaald (zie diploma’s). Hieruit heb ik veel inspiratie gehaald waar ik mijn outdoor trainingen op baseer.

Kennis & fitheidstesten gebaseerd op lichaamsgewicht

Vooral de RKC opleidingen hadden zware fysieke testen die je moest halen voor je diploma. Voor deze opleidingen heb ik dus lang moeten trainen, om überhaupt deel te kunnen nemen, van deze weg, trainen naar een doelstelling, leerde ik veel. Sommige fysieke testen heb ik in één keer gehaald, voor sommige had ik een herkansing nodig. Maar uiteindelijk was de sleutel tot succes: door blijven gaan! Af en toe had ik een kleine tegenslag en moest ik even rust of pauze nemen, maar daarna pakte ik het trainen snel weer op. Kortom, de weg naar het einddoel is een wijze les en de beste feedback die er is, hier leer je het meeste van. Hard werken, week in week uit, en jezelf herpakken als het even niet gaat hoe je had gehoopt of na een ‘tegenslag’, dit levert resultaat op. Als je dit begrijpt, kun je deze ‘les’ gebruiken tijdens het sporten maar ook tijdens andere doelen of gebeurtenissen in het leven, het geeft (zelf)vertrouwen. Dit wil ik je graag meegeven tijdens de outdoor trainingen die ik verzorg.

DE OUTDOOR TRAININGEN

Zoals eerder aangegeven, de opgedane ervaringen en kennis, wil ik graag overbrengen tijdens de trainingen! Iedereen kan meedoen met de outdoor trainingen op zijn of haar eigen niveau, dus probeer snel een gratis proefles. De outdoor trainingen bedenk ik zelf en variëren elke keer, ook dit houdt trainen bij BuitenFit Haarlem leuk! Snelle, langzame, zware en lichte herhalingen wisselen elkaar af zodat jouw lichaam geprikkeld blijft om zo snel mogelijk resultaat te behalen. In 2011 heb ik mijn HBO diploma Sport en Bewegen (Sportkunde) behaald en sinds 2011 geef ik outdoor trainingen aan doelgroepen van jong tot ‘oud’ omdat ik hier veel plezier aan beleef, vanuit daar is in 2019 BuitenFit Haarlem ontstaan.

Mijn verhaal - story img2
Mijn verhaal - story img3

Visie

Naast kennis van oefeningen is het voor een personal trainer handig om ook ‘punten te scoren’ op andere gebieden. Met name op het sociale gebied en in de omgang met sporters/klanten. Ieder mens is uniek en juist daar ligt ook de nodige uitdaging. Bij BuitenFit Haarlem staan normen en waarden centraal, naast de 3 woorden in het logo buiten – actief – persoonlijk en plezier, zijn dit belangrijke aandachtspunten tijdens de trainingen van BuitenFit Haarlem. Wanneer je ergens plezier aan beleeft kun je dit langer ‘volhouden’ zijn mijn ervaringen en dat merk ik aan de sporters tijdens de trainingen.

Alle sporters/klanten zijn uniek. Om welke vorm van training geven het ook gaat. Bij personal training, outdoor trainingen, groepslessen of iemand die om advies vraagt in bijvoorbeeld een sportschool, voor hulp bij een oefening. Iedereen hoort dezelfde aandacht te krijgen met dezelfde passie. Voor de één kan 4 kilo spiermassa aankomen of je rug sterker maken met zo’n uitdagende uitdaging zijn als voor een ander 25 kilo afvallen.

Bij steeds meer mensen komt er tegenwoordig een besef, dat een gezonde leefstijl van groot belang is voor en fit en vitaal leven en dat dit van invloed is op hoe je je voelt. Outdoor trainingen, voeding, ontspanning, slaap, rust, je milieu, je omgeving, zelfvertrouwen enzovoort, het zijn allemaal punten die invloed kunnen hebben op hoe je in je ‘vel’ zit en waar je samen met een personal trainer progressie kunt boeken. Het gaat om het totaal plaatje. Op deze manier kun je de weg naar een gezonde(re) leefstijl vereenvoudigen.

“Kennis is belangrijk maar als je het mij vraagt is het belangrijker dat de mensen met wie ik train of getraind heb, mij herinneren als een goed persoon in plaats van een goede trainer”

BEHAALDE OPLEIDINGEN

2011: HBO Sport en Bewegen (Sportkunde)

2017: RKC I Kettlebell opleiding
2018: RKC II Kettlebell opleiding(Russian Kettlebell Certification, since 2001, the leader in quality kettlebell instructor training)
2018: PCC opleiding met eigen lichaamsgewicht
2019: Trojan Workout
2020: Op dit moment volg ik de 3 delen opleidingen van Overload Wordwide – Mylogenics. Dit zijn 3 delen en houdt kort gezegd in:
Activation – Deze 3 daagse module bevat diverse testprotocollen m.b.t. het neuromusculaire systeem en de bijbehorende reflexpunten. Zo leer je de anatomie van de diverse structuren en hun functie.
Release – Tijdens deze 3 daagse module leer je alle technieken om adhesie (verklevingen) van spieren, fascia en zenuwen te behandelen c.q. op te heffen. Hierbij is het uiteraard van groot belang de anatomie van de diverse te behandelen structuren te kennen.
Rehab – Deze 3 daagse module is gericht op de vele actieve ‘rehab’ technieken met betrekking tot kracht, power, snelheid en uithoudingsvermogen. Tijdens deze module worden tevens stabilisatietechnieken en proprioceptieve trainingsvormen behandeld.

Tijdens de RKC 1 en RKC 2 doe je heel veel kettlebell oefeningen en moet je voldoen aan bepaalde fitheidstesten om je certificaat te behalen. Elke oefening krijgt een uitgebreide uitleg. Je leert ook ‘te coachen’ en hoe je oefeningen zelf uitvoert met de juiste techniek. Veel van deze kettlebell oefeningen zijn te zien in mijn artikel over deze kettlebell oefeningen TRANSFORMEREN jouw lichaam (terug) en veel van deze oefeningen gebruik ik ook tijdens personal training. Op de laatste dag van de opleiding, word je getest en krijg je een JA of NEE te horen, of je jezelf een RKC instructeur mag noemen. Ook moet je laten zien dat je een persoon met onbekende doelstelling of klacht, kunt coachen en begeleiden richting zijn doelstelling.

De kettlebell is de tool voor sport en atletische prestaties. Met de kettlebell word je sterker, sneller, je uithoudingsvermogen gaat omhoog, je wordt explosiever, je verliest gewicht en je lichaam gaat er in zijn algemeenheid op vooruit. Ook qua lichaamshouding (en blessuregevoeligheid gaat omlaag) omdat je je lichaam met een kettlebell als één geheel traint in plaats van spiergroepen geïsoleerd te trainen.

Het komt erop neer dat je met kettlebell training investeert in de basisbewegingen van je lichaam, dus in de beweging waarvoor je lichaam is ontworpen. De natuurlijke bewegingen en in het bijzonder de beweging vanuit de heupen. Bij sport komen veel basisbewegingen voort vanuit de heupen. Denk aan stoten, slaan, trappen etc. Een stoot met boksen is veel krachtiger als je de slag vanuit je heup ‘maakt’. Door met kettlebells te trainen ga je je ook vitaler voelen in het dagelijkse leven. Na een aantal weken voel je je al fitter en je leert je lichaam beter ‘te gebruiken’, hierdoor beweeg je beter en makkelijker.

De kettlebell is uniek ten opzichte van fitnessapparatuur waarop je je lichaam geïsoleerd traint en niet als één geheel. Kettlebell oefeningen kun je niet leren door ernaar te kijken, schakel hiervoor een goede instructeur in. Een goede instructeur zal je begeleiden en de juiste kettlebell oefeningen aanleren. Zonder goede instructeur riskeer je blessures of letsel.

Kettlebell training is voor iedereen toegankelijk en kan ieder zijn fysieke toestand verbeteren, denk aan:

Iemand die zijn sportprestaties wilt verbeteren (atleten)
Mensen van 65+
Iemand die al jaren niet gesport heeft
Mensen met knieklachten kunnen veilig swingen met een kettlebell

“Iedereen kan veilig leren swingen en tillen met een kettlebell. Wat je doelstelling ook is? Bij (personal) training gebruik ik de kettlebell altijd als basistool”

Uit onderzoeken lezen we dat outdoor trainingen niet alleen voor plezier zorgen maar ook voor ontspanning. Ook zitten mensen die sporten vaak beter ‘in hun vel’. Training heeft een positief effect voor je algehele fitheid maar ook op mentaal gebied (zie de homepage van BuitenFit Haarlem met de voordelen van buiten sporten).

Kortom, ik zal tijdens de outdoor trainingen mijn uiterste best doen om je lichaam zo sterk en fit mogelijk te krijgen voor je persoonlijke sport doelstellingen of dagelijkse activiteiten. Laat je het me dus even weten als je samen met mij wilt trainen? Vraag dan een gratis proefles aan

reviews van sporters

Reviews van BuitenFit Haarlem

“Duncan is een professional die weet wat hij doet en waar hij het over heeft. De persoonlijke aandacht vind ik zelf heel erg fijn. Hij let erg op houding en techniek om blessures te voorkomen en om ervoor te zorgen dat het maximaal haalbare uit een oefening gehaald wordt. Verder vind ik het fijn dat hij naar je persoonlijke doelstellingen vraagt en daar de training op aan past. Het houdt bij Duncan na de training niet op, hij is oprecht geInteresseerd naar hoe je je voelt na een training en vraagt hier de dag of twee dagen na de training na. Ook motiveert hij je niet alleen tijdens te training maar ook de dagen ertussen. Kortom, wil je op een persoonlijke manier aan je doelstellingen werken, dan is BuitenFit echt het juiste adres”

Majida van der Kuiji

GEZONDE LEEFSTIJL BLOGS

Wat ga je ervaren tijdens personal training bij BuiltenFit Haarlem

beginnen met fitness - Personal training Haarlem

De perfecte start richting een gezonde(re) leefstijl!

Uniek starterspakket bij BuitenFit Haarlem Beginnen met fitness?? Maak kennis met dit unieke starterspakket van BuitenFit Haarlem om het sporten / fitness weer op te pakken. Wanneer je NU kiest voor dit UNIEKE kickstart pakket ontvang je maar liefs 45% KORTING!! Beginnen met fitness was nog nooit zo compleet. Je krijgt een kickstart van 1…

Lees verder!

Mijn verhaal - 3 720x540

De ultieme HIIT workout in Haarlem

HIIT training in Haarlem Bij BuitenFit Haarlem kun je meedoen aan HIIT trainingen in Haarlem voor optimaal resultaat. Een HIIT workout is een effectieve training voor optimaal resultaat, voor: Kracht Uithoudingsvermogen Vetverbranding De HIIT workout van BuitenFit Haarlem De HIIT workout van BuitenFit Haarlem heeft onwijs veel voordelen! Alle belangrijke onderdelen voor optimaal resultaat tijdens…

Lees verder!