Breng je hormonen in balans

Hormonen zijn van grote invloed over hoe we ons voelen, hoe we ons gedragen, onze psyche/stemming, of afvallen lukt, of je schildklier goed werkt. Maar andersom hebben ook de staat van je darmen en je lichaamssamenstelling (veel vet of veel spiermassa) invloed op je hormonen. Het is een vicieuze cirkel die met elkaar in verbinding staat.

Diabetes (insuline), chronische stress (cortisol), een laag metabolisme (schildklier), ‘Men boobs’ (oestrogeen/testosteron), slecht slapen, niet afvallen of aankomen (groeihormoon en een combinatie van meerdere hormonen). Als je hormonen eenmaal uit balans zijn kunnen allerlei vervelende klachten ontstaan, waar je opgegeven moment maar moeilijk van af kunt komen. Eigenlijk hebben je hormonen ook effect op elkaar. Het kan een vicieuze cirkel zijn waar maar moeilijk uit te komen is. Heb je meerdere klachten? Dan is alleen gezonder eten vaak niet meer genoeg! Hiervoor zul je je hormonen in balans moeten brengen. En wij kunnen je daar uitermate goed bij helpen!

Een hormonale disbalans kan heel vervelend zijn. Voor veel vrouwen zijn hormonale ‘schommelingen’ een zeer bekend verschijnsel tijdens de menstruatiecyclus. Hierdoor kunnen vrouwen maandelijks ervaren wat voor invloed hormonen kunnen hebben op hoe je je voelt en hoe je je gedraagt. Maar ook mannen kunnen te maken hebben met een hormonale disbalans.

“Geen opgeblazen gevoel meer na het eten. Het is niet normaal dat je dit voelt, ook al heeft half Nederland hier last van”

Hormonale disbalans kan zelfs zo vervelend worden dat je niet meer weet wat je ermee aan moet. Je hebt al van alles geprobeerd om van je ‘klachten’ af te komen, maar je komt er maar niet vanaf. Dan is het tijd om je hormonen in balans te brengen, maar hoe?

Als je niet weet wat je moet doen kan het super ingewikkeld zijn, maar bij BuitenFit Haarlem kunnen we je de juiste tools meegeven waardoor je zelf gaat ervaren dat je hormonen weer in balans kunnen komen.  Waardoor je weer stukken beter in je vel gaat zitten! En VEEL minder tot geen klachten meer ervaart.

Hormonen - PHP Diploma

Hoe brengen we je hormonen weer in balans?

We stemmen alles af op JOUW persoonlijke hormonale disbalans. Aan de hand van een vragenlijst en een huidplooimeting op 12 verschillende punten van je lichaam.

De resultaten van de verschillende huidplooimetingen geven een beeld van jouw hormonale disbalans / situatie. Uit de metingen wordt bepaalde informatie gehaald. Welk hormoon op het moment van meten het meeste uit balans is en een invloed heeft op jouw specifieke klacht(en).

Op basis van deze meetgegevens, gecombineerd met een door jezelf ingevulde vragenlijst. Zal er een PHP systeem worden ingezet. Dit systeem zal door middel van de ontvangen informatie en enkele berekeningen, tot een heel specifiek en voor jou persoonlijk protocol / plan van aanpak komen.

Na 4 tot 6 weken zal dit proces worden herhaald om de vorderingen in kaart te brengen en om te kijken of we hier en daar kunnen bijsturen. Het kan heel goed zo zijn, dat de geconstateerde disbalans van 4 tot 6 weken geleden al zo goed ‘bijgetrokken’ dat het zinvol is om het één en ander aan te passen. Misschien voert op dat moment een andere hormonale disbalans de ‘boventoon’, waar we onze focus op gaan richten.

“Je kunt het vergelijken met een laag voor laag afpellen van een ui. Hormoon voor hormoon (op een natuurlijke wijze) zal op deze manier in balans worden gebracht. Terwijl je dit mentaal zult gaan voelen en fysiek, voor de spiegel, zul je steeds meer het gewenste resultaat gaan zien.

“Je hebt minder wc papier nodig na het toilet bezoek. Het is niet normaal dat je een halve wc rol gebruikt, ook al hebben je broers/zussen, ooms en tantes dit ook”

Leefstijl speelt een grote rol bij een hormonale disbalans

Een hormonale disbalans is vervelend en kan verschillende oorzaken hebben. Uiteindelijk speelt leefstijl een hele grote rol hierin. Maar juist daarom is er ook een hele hoop mogelijk om je klachten weer te herstellen. Alleen moet je hiervoor weten wat je moet doen. Bij BuitenFit Haarlem werken gaan we samen aan de slag en leren we je:

  • Hoe je op een natuurlijke wijze je hormonen kunt uitbalanceren
  • Een plan van aanpak voor een voedingsplan en de invloed van voedingstiming op prestaties en fysieke klachten
  • Hoe je hormonen kunt controleren door middel van training, voeding en supplementen. Veel mensen schrikken van het woord: supplementen. Terwijl ze wel ieder weekend 2 flessen wijn naar achter gooien of de geraffineerde suikers en junk food regelmatig in de supermarkt kar te vinden zijn. Het is de wereld op zijn kop.
  • Dat afvallen of krachttoename eindelijk weer een realistische doelstelling zijn, als je hormonen in balans zijn.
  • Omega 3 is ‘the missing link’
  • Dat bijna niemand zijn of haar maagzuur doet wat het moet doen, waardoor een goede opname van voeding haast onmogelijk is.
  • De echte superfoods van vroeger, die opa en oma altijd aten.
  • Waarom scheiden van voeding veel meer naamsbekendheid moet krijgen dan het nu heeft.

En veel meer!

Met wie ga je je hormonale disbalans herstellen?

Waarom val ik niet af - PHP Diploma BuitenFit Haarlem

Duncan Berends is personal trainer bij BuitenFit Haarlem en heeft zijn Personal Hormonal Profiling behaald bij Overload. Trainen en voeding spelen een cruciale rol bij het herstellen van een hormonale disbalans.

Al duizenden mensen gingen je voor en hebben de voordelen zelf ervaren. Mensen voelden zich slanker, kregen meer energie en zaten een stuk lekkerder in hun vel.

Tijdens jouw PHP weg zoomen we in! Hoe werkt het menselijk lichaam nu eigenlijk? Hoe haal je je gewenste resultaten zonder ‘honger diëten’ of ander behandelingen? En misschien wel het aller belangrijkste: Hoe zorg je dat je niet in het jojo-effect terecht komt, waarbij je van dieet, naar dieet leeft (Deze zijn funest voor je hormonen balans en metabolisme). Je raakt gewicht kwijt, maar bent binnen ‘no-time’ weer terug bij af. Met waarschijnlijk meer vetmassa en minder spiermassa.

Je gezondheid staat centraal

Je hormonale disbalans herstellen dat willen we bereiken. Tijdens deze weg staat gezondheid centraal. Er zijn een aantal punten die je al vrij snel (binnen enkele weken) kunt gaan merken tijdens ‘mijn PHP’. Resultaat is de beste motivator!

  • Je verliest vet op plaatsen waar jij dat wilt, als een geheel. Ook wel eens fijn om niet alleen in je gezicht ‘vet te verliezen’.
  • Een slankere taille of eindelijk een platte buik (of zelfs een sixpack).
  • Meer energie.
  • Je slaapt beter.
  • Een betere conditie, meer ‘zuurstof’.
  • Geen opgeblazen gevoel meer na het eten (het is niet normaal dat je dit voelt, ook al heeft half Nederland hier last van).
  • Minder wc papier nodig na het toilet bezoek (Het is niet normaal dat je een halve wc rol gebruikt).
  • Strakkere benen en billen.
  • Je stressniveau gaat omlaag.

Een paar simpele aanpassingen met GROOT resultaat

Om je hormonale balans te herstellen zijn er meerdere processen die een rol spelen. Hoe voel je je, hoe zie je eruit op het strand, wat is je leefstijl, alles speelt mee en heeft effect op je hormonen. Hieronder geven we je alvast enkele kleine tips mee, die in het totaal plaatje van grote invloed kunnen zijn.

  • Drink minimaal 2 a 3 liter water per dag (bij voorkeur wat wat gefilterd is, BRITA). Het overgrote deel van Nederland drinkt te weinig water. Wist je dat je door water te drinken je kracht met 10-15% kan toenemen en dat je uithoudingsvermogen zelfs 20 tot 30% kan toenemen. En heb je weleens van de uitspraak gehoord: “The solution to pollution is dilution” of “De oplossing voor vervuiling is verdunning”. Wanneer je hormonen uit balans zijn kan een grote oorzaak zijn dat je lichaam ‘vervuild’ is (door bijvoorbeeld een jarenlange niet bevorderlijke leefstijl voor gezondheid).
  • Omega 3 en 6 vetzuren. Veel Nederlanders hebben een tekort aan deze ‘geweldige’ vetten. Visolie (in vloeibare vorm) heeft zo ontzettend veel voordelen voor een gezond lichaam. Dit kan de ‘missing link’ zijn voor een gezond lichaam.
  • Drink matcha thee. Matcha thee bevat veel antioxidanten. Ook kan matcha thee DE reden zijn waardoor je wel of niet doorslaapt. Word je elke nacht tussen 01:00u en 03:00u wakker? Dan zou het goed kunnen dat je lever overuren maakt om je lichaam te ‘ontgiften’. Matcha thee kan er een hele belangrijke rol in spelen dat je weer door slaapt. (Mogelijk in combinatie met vitamine C).
  • Zorg dat je voor 22.00u gaat slapen. Slaap en rust zijn daarnaast SUPER belangrijk om je hormonen weer in balans te brengen.
  • DE ECHTE SUPERFOODS! Tegenwoordig word je platgegooid met nieuwste super foods, maar de echte super foods vind je gewoon in de SUPERMARKT. Namelijk: Bloemkool, Brocolli en Spruitjes. Vraag maar eens aan grootmoeders wat ze van deze groenten vindt.

Neem contact op of start je 21 dagen programma zelf

Ben je geïnteresseerd geraakt hoe we jouw hormonen weer in balans kunnen brengen? Ik help je graag verder, het is tijd voor resultaat! Je kunt nu 2 dingen doen:

  • Of je gaat zelf ervaren wat de voordelen zijn van de PHP 21 dagen challenge. Hierbij krijg je elke dag een mail waarin precies staat wat je kunt doen. Klik op deze link op te starten met de 21 dagen challenge en ervaar het zelf. En lees hieronder wat voorinformatie over de 21 dagen.
  • Of neem contact op en we gaan specifiek jouw hormonale disbalans in kaart brengen. Hierbij stellen we alles af op jouw persoonlijke hormonale disbalans inclusief huidplooimeting & vragenlijst.

MET BEGELEIDING = KANS VAN SLAGEN = 90-100%

ZONDER BEGELEIDING = KANS VAN SLAGEN = 30%

Wat gaan we doen tijdens het 21 dagen programma

Tijdens het 21 dagen programma krijg je iedere dag een mailtje met daarin informatie en opdrachten, hoe we je hormonen in balans gaan brengen. Het is belangrijk om tijdens het 21 dagen programma rekening te houden met de volgende punten:

  • In de 21 dagen mails staat SUPER VEEL interessante informatie over gezondheid. Deze informatie krijg je helemaal gratis. Je kunt ervoor kiezen om alles zelf te doen of onder begeleiding van een PHP instructeur.
  • Er zit een voorbereidingstijd aan vast van zo’n 5 a 10 uur. Deze 21 dagen challenge is niet iets wat je even doet, neem hier goed de tijd voor. Het hangt er vanaf in hoeverre je al bekend bent met bepaalde voeding en sport/training. Aan de hand van voeding ‘scheiden’ en een bepaalde manier van trainen komen je hormonen weer in balans. Dit is niet na 21 dagen het geval, dit is een start / kennismaking over hoe het werkt om je hormonen weer in balans te brengen. Weet je nog niet zo veel van voeding of training, dan is het handig om deze 21 dagen samen met mij, als PHP trainer, onder begeleiding te volgen.
  • De eerste 10 dagen ‘ben je aan het klooien’, daar moet je doorheen, daarna zal alles veel meer een gewoonte worden.
  • De trainingen zijn andere trainingen dan je gewend bent, dit zijn puur trainingen om je hormonen in balans te brengen. Je traint altijd met 100% effort, dat houdt in: trainen tot je de herhaling niet meer uit kunt voeren.
  • Het is de bedoeling dat je alles precies zo uitvoert als in de mails wordt aangegeven. De ervaring leert dat mensen sommige dingen net even iets anders aanpakken, ‘op hun eigen manier’ waardoor resultaat zich niet laat zien, of langer op zich laat wachten.
  • We gaan heel veel natuurlijke producten eten + één en al groenten, SUPER GEZOND! (Omdat groenten in verhouding de duurdere producten zijn in de supermarkt, is het handig om dit in te calculeren van te voren).
  • Naast het scheiden van voeding en training, start je met de supplementen: Visolie, fundazymes (enzymen om je vertering te optimaliseren, dit is bij de meeste mensen een MUST DO en multivitaminen. (Houd er rekening mee, dat je voor dit starterspakket aan supplementen ongeveer €100,00 kwijt bent).

De ervaring leert dat er tijdens deze 21 dagen veel vragen komen. Het is aan te raden dit onder begeleiding van een PHP trainer te doen.

  • Wil je meer weten over hormonen en wat voor effect ze kunnen hebben op je gezondheid? Lees het hier!